Ez a kérdés sokszor megfordul vállalatvezetők fejében, de a válasz egész egyszerű. Legtöbbször a vállalatok azért alkalmazzák, hogy a meglévő adatkészleteiket felhasználva: optimalizálják belső üzleti folyamataikat, növeljék a belső működési hatékonyságukat és ezáltal új bevételi forráshoz jussanak vagy éppen piaci előnyre tegyenek szert a versenytársaikkal szemben.
Ezen szempontok mellett fontos megjegyezni, hogy bevezetéssel javul a jelenlegi adataik elérhetősége, gyorsabban, pontosabban juthatnak hozzá a vállalaton belüli legkülönbözőbb adatokhoz. Ez a fajta alkalmazás lehetővé teszi, hogy minél szélesebb körben rendelkezésre álljanak a döntésekhez szükséges adatok.
Mivel az üzleti intelligenciával kapcsolatos eszközök az információk elemzését felgyorsítják, bármely vállalat számára rendkívül értékes adatokat szállíthat.
Számos alkalmazási területe van az üzleti intelligenciának például:
- Riportok készítése
- Vezetői dashboard felületek vagy irányítópultok kialakítása
- Számos cégspecifikus mutatószám definiálható, KPI-ok, melyek folyamatos monitorozására van lehetőség
- Belső üzleti eredmény vizsgálat, különböző statisztikai elemzések
- Tervezés, forecast, belső folyamat modellezés, szcenárióelemzés
- Historikus adatok vizsgálata, idősoros elemzés
- Földrajzi adatok elemzése, területi viselkedések vizsgálata
- Adatvizualizációk
A múltban a különböző BI eszközöket a vállalati adatelemzők és az informatikában jártas felhasználók használták. Az újgenerációs önkiszolgáló BI-platformok az üzleti intelligenciát mindenki számára könnyen elérhetővé tette.