A KPMG készített egy felmérést „The Data Imperative” címmel, amelyben megállapították, hogy át kell gondolni a jelenlegi adatmenedzsment stratégiákat, annak érdekében, hogy profitálni lehessen az elmúlt évek befektetésiből. A COVID okozta lezárások miatt, a legtöbb vállalat digitális átalakulásra fókuszált, emiatt pedig az adatmenedzsment háttérbe szorult. A felmérés azt mutatta meg, hogy a vállalatok mindössze 11 százaléka tartotta csak fontosnak azt, hogy kiaknázzák az adatokban rejlő üzleti lehetőségeket. Azonban az elkövetkezendő években egyértelmű az, hogy adatok és adatelemzés kulcsszerepet fog játszani a vállalatok működésének optimalizálásában.
Napjainkban pedig hatalmas mennyiségű adatot állítunk elő a különböző technológiák, a kommunikációs eszközök, illetve a közösségi média által. Ezek az adatok a vállalatok számára pedig lehetőséget biztosítanak arra, hogy jobban megértsék az ügyfeleik igényeit, ezáltal pedig testreszabottan tudják majd kiszolgálni azokat.
A pandémia azonban megakasztotta ezeknek az adatoknak a kiaknázást. Ez valamelyest érhető, hiszen a cégek egy olyan új környezethez kellett alkalmazkodniuk, amelyre a legtöbben nem voltak felkészülve, ezért sokuknál az volt a legfontosabb szempont, hogy túléljék ezt az időszakot.
A KPMG által készített felmérés egyértelműen azt mutatja, hogy vállalatok nagyobb része, céges szinten egyáltalán nem rendelkezik adatstratégiával. A felmérésben részt vettek mindössze egyharmada mondta azt, hogy teljesen kiaknázzák az adatokban rejlő lehetőségeket. Azonban az jó hírnek számít, hogy vállalatok több, mint háromnegyede mondta azt, hogy tudják, hogy az adatok megfelelő felhasználása teljesen mértékben megtudja változtatni a vállalat működését. Tehát annak ellenére, hogy a jelenlegi helyzetben nem képesek erőforrást allokálni az adatok menedzselésére, a jövőre vonatkozóan azért vannak ilyen jellegű terveik.
A felmérés egyébként azt is megmutatta, hogy a digitális transzformációban a média és telekommunikációs szektor szereplői járnak az élen, ez pedig nagy mértékben köszönhető a pandémia miatti lezárásoknak. Azonban még ők is viszonylag kis mértékben használják ki az adatokban rejlő lehetőségeket – az adatokkal való munka során pedig sok esetben komoly kihívásokkal szembesülnek. Viszont a vállalatok vezetői pontosan tudják azt, hogy az adatok megfelelő felhasználása képes a pénzügyi mutatók javítására, ezért az ebbe való befektetés egyértelműen meg fog térülni számukra.
A piac szereplői egyébként egyetértenek abban, hogy az elkövetkezendő éveknek arról kell szólniuk, hogy adatok felhasználásával felgyorsítsák a digitális átalakulást. Ebben pedig a legnagyobb segítséget a felhőszolgáltatások fogják jelenteni.
Forrás: KPMG